fredag den 20. december 2013

Palas Supreme

Ja, det er efterhånden noget af nogle the-navne, der er begyndt af dukke op her på bloggen :-) Men jeg er jo begyndt at drikke en hel del rene theer, om dem kan man ikke bare alle kalde "sort the", "oolong the" eller lignede. Ofte har de nogle spændende navne opkaldt efter områder, bjerge, planter osv.

I dag handler det om Palas Supreme, som er en del af BOHs Garden Tea sortiment. Det er en sort the lavet på storbladet Flowery Assam Pekoe.

Jeg drak denne the lige efter at have drukket en meget fin og let hvid the, så jeg var forberedt på at theen måske ville virke lidt kraftig på mine smagsløg til de lige havde vænnet sig til den sorte the. Især fordi jeg synes, Assam the plejer at være meget kraftig.
Men den oplevelse fik jeg slet ikke, for denne the er ganske let af en sort the at være, og den har lidt samme blomsteragtige smag som den hvide the, bare en anelse kraftigere. Det syntes jeg var rigtig lækkert.

BOH Garden Tea sortiment består af 4 sorte theer. Jeg har allerede fortalt jer om Gunung Chantik i sommers.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar