torsdag den 9. maj 2013

En udfordring, der gik bananas - del 3


I dag kan I læse om de sidste 2 smagsprøver med banan, jeg fik fra Frederiksdal Tehandel, i min jagt på den helt rigtige banan the.

Læs del 1 af jagten her, og del 2 her.

Hvid Te Appelsin/Banan/Jordbær: En the på hvid base med bananstykker, æble, papaja, skiver af appelsin, jordbærstykker, blå katost blomster og naturlig aroma. Denne the vidste jeg, allerede da jeg læste om den, at jeg ville være vild med. Og jeg fik ret :-) En skøn hvid the, der både dufter og smager af dejlig frugt. Der er ikke en bestemt ingrediens, der går igennem, men man kan godt fornemme friskhed fra appelsin og jordbær og sødme fra banan. En rigtig dejlig the, men ikke en desideret banan the.

Buddha's Inspiration: En urtethe med æble, gulerod, kanel, kakao, fennikel, banan, safran og naturlig aroma. Jeg blev noget overrasket over farven, som var rigtig fin. Nærmest en meget dyb mørk orange. Når man brygger theen dufter den meget af fennikel, så jeg troede også den ville smage sådan, men der blev jeg snydt. Jeg har svært ved at definere smagen og duften, når theen er brygget. Måske det er en blanding af gulerod, banan og safran? Med et snert af kanel? Æble, kakao og fennikel synes jeg i hvert fald ikke, jeg kan smage. Theen er meget speciel, og jeg brød mig ikke om den, da jeg drak første tår. Men jeg endte da alligevel med at drikke hele kanden, og jeg syntes faktisk, den blev bedre. Men banan the vil jeg bestemt ikke kalde den :-)

Så konklusionen ind til videre er desværre stadig, at det ikke er lykkedes mig at finde en god banan the. Tænk engang, at det kan være så svært ??

2 kommentarer:

  1. Købte engang en blåbær te i Sverige, som smagte meget mere af blåbær (og kun blåbær) end jeg nogensinde havde prøvet med blåbær teer herhjemme. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad mærket hedder, men måske de også havde noget med banan.
    Jeg vil gerne prøve at finde ud af hvad for et mærke det var og om der findes en banan te fra dem. Men ellers har du kigget efter det i Sverige eller andre lande? (:

    http://amftea.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ærgerligt du ikke kan huske mærket.

      Jeg har fundet en banan the på en svensk webshop, men jeg kan ikke umiddelbart se, om de sender til DK. Det bliver måske også lidt dyrt, bare for at få lov at smage den en enkelt gang ;-)

      Hvis du kommer i tanke om mærket, må du dog godt sige til, da jeg jo altid kan gå på jagt derover, hvis jeg alligevel skal over broen.

      Mvh. Julie

      Slet